TikTok kojarzony jest z tańcem. Wiele osób zyskało oglądalność dzięki układom tanecznym do muzycznych przebojów. Jednak wraz ze wzrostem popularności aplikacji, ewoluował także publikowany na niej kontent. Chcesz tańczyć? Pasuje to do Twojej osobowości i treści, które zamieszczasz w mediach społecznościowych? Rób to! Nie chcesz? To nie problem. Na TikToku znajdziesz multum kont, również biznesowych, które robią świetne viralowe filmy, choć nikt w nich nie podryguje w takt muzyki.
Ok, a teraz przypomnij sobie, co myślałeś o Facebooku i Instagramie kilka lat temu. Też startowały z łatką „apki dla dzieciaków”, a teraz niemal każda firma ma tam konto i za ich pomocą rozwija swój biznes. Przeczuwamy, że ten sam scenariusz sprawdzi się w przypadku TikToka, tym bardziej, że na platformie już można przeprowadzać płatne kampanie.
To kwestia kreatywności. Kampanii billboardowych też nie da się zmonetyzować, a w większych miastach na każdej ulicy jest przynajmniej kilka nośników reklamy. Potraktuj TikToka jako miejsce do promocji swojej marki osobistej, biznesu, wizerunku pracodawcy. Dostajesz przestrzeń, w której możesz to robić za darmo.
Jasne, sławne osoby mają łatwiej, ale tak naprawdę liczy się to, czy treści, które tworzysz są interesujące i dają odbiorcom jakąś wartość (edukuj, inspiruj, baw). Jeżeli wiesz, co i w jakim celu robisz, to prędzej czy później przyciągniesz osoby zainteresowane Twoimi publikacjami. I pamiętaj, że tak naprawdę w budowaniu społeczności liczy się systematyczność.
Już nie. Wszystko zależy od tego, czego szukasz na tej platformie. Można z powodzeniem znaleźć tam konta np. uczące języków obcych, edukujące w zakresie pozyskiwania kredytów hipotecznych, a nawet przedstawiające newsy z zakresu nowych technologii. Jeżeli to dopiero początek Twojej przygody z TikTokiem, to faktycznie, w zakładce Dla Ciebie możesz znaleźć przypadkowy kontent. Pamiętaj jednak, że algorytm musi się Ciebie „nauczyć”. A robi to wtedy, gdy jesteś aktywny w aplikacji, tzn. wyszukujesz, lajkujesz, obserwujesz i komentujesz. Podejmij te działania, a zauważysz, że proponowane filmy będą trafiać w Twój gust.
Mamy nadzieję, że rozwialiśmy Twoje wątpliwości względem TikToka. A jeżeli zastanawiasz się, jak wykorzystać to medium w swoim biznesie, to napisz do nas i wspólnie stworzymy plan działania.
Spółka Multum PR sp. z o.o. jest beneficjentem programu Tarcza Finansowa PFR 2.0, w ramach której otrzymała subwencję finansową w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.