5 wskazówek, jak zorganizować sobie czas pracy

Jesteśmy otoczeni przez ogrom rozpraszaczy – media społecznościowe, telefony, bycie ciągle „connect”. To utrudnia skoncentrowanie się na zadaniu, a „multitasking” często zamiast zalety, staje się przeszkodą. Jak wrócić po wakacjach i odnaleźć się w gąszczu projektów i różnych bodźców? Jak skutecznie rozplanować działania, aby były wykonane sprawnie? Oto pięć wskazówek sprawdzonych przez nasz zespół.

1. Priorytety!

Od tego najlepiej zacząć. Jeśli masz wiele zadań do wykonania, sprecyzuj, które musisz zrobić jako pierwsze. Dzięki temu będziesz wiedzieć, na czym musisz się skupić. Mamy w zespole dwie osoby, które uwielbiają skreślać wykonane zadania – dzień bez tego, dniem straconym!

2. Ogranicz „rozpraszacze”

O wiele szybciej wykonasz swoje zadania, jeśli nie będą ci przeszkadzać ciągłe powiadomienia wysyłane przez media społecznościowe czy dzwoniący telefon (a w dobie pracy zdalnej do tej listy warto dodać – pranie, które czeka na wywieszenie czy pikającą zmywarkę ze skończonym myciem naczyń). Oczywiście będąc w pracy, często musisz być dostępny/a dla innych, ale może jedna godzina z wyłączonym telefonem pozwoli wykonać ważne zadania sprawnie. Niektórym przeszkadzać mogą też dźwięki z otoczenia, dlatego ścisz radio lub poproś współpracowników o chwilę bez rozmów, by móc się skoncentrować. Słuchawki na uszach i muzyka w tle – to też jest rozwiązanie, mamy kolegę, który do trudnych zadań słucha odgłosów „tybetańskiej śpiewającej misy”.

3.Nie odkładaj na później

Jeśli możesz zrobić coś teraz, nie przekładaj tego. Nie tylko będziesz mieć później więcej czasu na inne czynności, ale także z pewnością wykonasz swoje zadanie w terminie. Dodatkowo nie będzie towarzyszyć ci poczucie, że coś jest jeszcze do zrobienia. A właśnie „to” potrafi skutecznie uprzykrzyć resztę dnia, działa też bardzo demotywująco. Wszyscy wiemy, że prokrastynacja jest już zdefiniowanym zjawiskiem i „każdy czasem tak ma”, dlatego bądź też dla siebie wyrozumiały/a . Obejrzyj stary, ale wciąż aktualny filmik. Wraz z nim pojawi się masa sugerowanych propozycji „How to stop procrastination”, może skorzystasz, a może nie? 😉

4. Daj sobie pomóc

Skorzystaj ze specjalnych aplikacji, które mogą pomóc uporządkować pracę. Jest ich wiele, ale ze swojego doświadczenia możemy polecić Nozbe, Asanę i Trello. Zorganizujesz w nich nie tylko swoją pracę indywidualną, ale także możesz przenieść tam projekty grupowe.

5. Pamiętaj o sobie

Wpadając w wir zadań, nie zapominaj o swoich potrzebach, takich jak picie wody, posiłek, a także zmiana pozycji. To pomoże utrzymać dobre samopoczucie i zdrowie, które również przyczyni się do efektywnej pracy. W sieci można znaleźć wiele propozycji krótkich ćwiczeń, które przyniosą ulgę osobom spędzającym sporo czasu przed komputerem.

To jak, którą wskazówkę wpiszesz do swoich dobrych nawyków?