Mały update social mediów
Trochę ostatnio się szkoliliśmy, trochę doczytaliśmy… a teraz dzielimy się wiedzą zawiązaną z mediami społecznościowymi. Może znajdziesz coś, co Cię zaskoczy, co warto wdrożyć do codziennych czynności na Instagramie, Facebooku czy LinkedInie.
- Godzina publikacji – pobudka, pierwsze biznesowe posty powinny być wstawiane już o 8:30!
- Po więcej informacji zerknij do bio! Linki do polecanych w postach artykułów nie mogą pojawiać się w ich treści. Jest dla nich miejsce w bio, czyli w opisie profilu na Instagramie. Na Facebooku i Linkedinie link najlepiej umieścić w komentarzu pod postem.
- Planowanie, ale czy na pewno? Terminarz oferowany przez Metę jest kuszący i wygodny, ale posty wpisywane „z palca”, a nie zasysane z kalendarza, mogą być lepiej pozycjonowane.
- Zegar tyka… i to niemiłosiernie, bo posty, na które nie pojawi się reakcja w ciągu 24 godzin, są praktycznie niewidoczne dla innych.
- Emotikony górą! To one są cenniejsze niż zwykła łapka w górę. Dzięki reakcjom w postaci pozytywnych emotikonek treści się lepiej pozycjonują.
- Hasztagi dosyć mocno weszły w uzus, ale niestety nie mają już znaczenia na Facebooku…
- Pierwsza godzina po publikacji posta jest dla niego najistotniejsza w kontekście pozycjonowania i widoczności. Dlatego nie ma co zwlekać – szybkie reakcje są w cenie!
- Video is the king – przyzwyczailiśmy się do tej formy i ją polubiliśmy – rolki, relacje to must have!
- Negatywne komentarze mocno obciążają publikacje – wraz z nimi widoczność spada.
- Zrób przerwę – relacja udostępniona po wygaśnięciu poprzednich (czyli po 24 godzinach) będzie mieć większy zasięg.
Na tym kończymy nasz szybki przegląd aktualizacji związanych z mediami społecznościowymi. Mamy nadzieję, że był przydatny, a po więcej zapraszamy do kontaktu z Multum PR!