Video w social mediach
W hierarchii treści „lubianych” przez Facebooka video jest w czołówce, zaraz po grafikach. To jeden z materiałów, który bardzo łatwo się przyswaja – nie trzeba czytać, przekaz jest zobrazowany. Dla odbiorców, którzy nie mają czasu, takie treści są atrakcyjne.
Zalety publikowania video w social mediach
Wiele ludzi jeszcze kojarzy media społecznościowe ze zdjęciami, przez to często zapominają o zaletach filmów. Publikowanie „ruchomego” obrazu na profilach przede wszystkim urozmaica content. Pośród statycznych publikacji video jest od razu zauważalne. Kolejnym plusem jest przyciągnięcie uwagi. Tutaj pomaga nam sam serwis, który często automatycznie odtwarza zawartość przy przeglądaniu feedu. Gdy ktoś zaczyna do nas mówić, zaczynamy go słuchać. Wniosek – użytkownicy dłużej zatrzymują się nad materiałem, a wiemy, że czas, jaki mamy na zainteresowanie odbiorcy w social mediach to setne sekundy. Filmy są drugim najlepiej rozpowszechnianym przez Facebooka contentem – o wiele lepiej niż linki do stron zewnętrznych.
Jak przygotować interesujące video?
Będziemy się powtarzać, ale to istotne – zacznij od planu! Zastanów się, co może być ważne dla Twoich odbiorców i jak interesująco to pokazać. Ustal częstotliwość publikacji – wyklaruje się od razu cykliczność (a do niej odbiorcy często się przyzwyczajają i czekają na kolejne treści).
Kolejną rzeczą jest długość nagrania. Facebook sugeruje nam, że filmy minimum 3-minutowe są najchętniej oglądane. Może to pomóc w dystrybucji materiału przez serwis (spełnimy jego warunki). Przede wszystkim weź pod uwagę to, co lubią twoi odbiorcy. W zależności od tematu treści, chętniej mogą być oglądane krótkie video lub kilkunastominutowe filmiki. Sprawdź to w pierwszych publikacjach (a nawet zapytaj o zdanie swoją publiczność).
CTA, czyli wezwanie do działania. Pamiętaj, by zachęcić do komentowania, udostępniania lub odwiedzenia innych kanałów (Instagrama, bloga, strony www). Wykorzystaj potencjał dotarcia do większego grona i powiedz o innych miejscach, gdzie można znaleźć informacje o tobie i tym, co robisz.
Podcast następcą video
W momencie, kiedy wszystko pędzi i czas na zainteresowanie odbiorców jest bardzo krótki, w niektórych przypadkach video zastępowane jest przez podcasty. Dlaczego? Nie wymagają skupienia uwagi tylko na oglądaniu filmu. Odtwarzamy sam dźwięk, a w międzyczasie możemy prowadzić samochód lub zająć się domowymi obowiązkami. Taki kierunek wychwycił również Facebook i planuje możliwość publikacji podcastów w swoim serwisie. Oby już niedługo, no, chyba że znów coś się wywali…