To jak, kiedy kolejny numer? Lubimy to pytanie, bo lubimy pracować z biuletynami. Szkolić i wspierać zespół redakcyjny oraz patrzeć, jak pojawiają się coraz ciekawsze pomysły na artykuły. A redagując i składając wydania, poznawać firmę i jej pracowników. Biuletyn firmowy – dlaczego warto?  Przedstawiamy naszą perspektywę.
Dlaczego biuletyn?

Widzimy dwie zasadnicze kwestie, które przekonują nas do biuletynów. Po pierwsze funkcja informacyjna, zwłaszcza w większych organizacjach, gdzie niemożliwe jest spotkanie się ze wszystkimi pracownikami i przekazanie komunikatu. Artykuł w biuletynie może przedstawić w sposób jasny i klarowny zmiany w firmie, tak aby nie było żadnych niedomówień. Bo to, co na piśmie staje się punktem odniesienia, pozostaje na dłużej. Często menagerom trudno jest wytłumaczyć zawiłe kwestie, mimo szczegółowych instrukcji od zarządu. Tymczasem biuletyn przyjmie takie wyjaśnienia, stając się jednym z narzędzi komunikacyjnych. Nie tylko zmiany organizacyjne, ale także newsy z życia firmy – innowacyjne produkty, osiągniecia pracowników, aż w końcu adnotacje o zaślubinach, narodzinach potomków kolegów i koleżanek z pracy. To wszystko są cenne informacje, którymi warto podzielić się na łamach wydawnictwa.

Druga funkcja biuletynu to szeroko pojęta integracja. Już na etapie tworzenia jej składu spotykają się ludzie z różnych działów. Mają nowy projekt, a przy nim często zupełnie inne zadania niż podczas codziennej rutyny pracy. Jednymi z powtarzalnych cykli są wywiady z pracownikami – dotyczące zarówno pracy (opisy działów i ich zadań), a także poruszające tematy prywatne (opisy ciekawych zainteresowań). Czytelnicy mają okazję przekonać się, czym zajmują się poszczególne jednostki w firmie, co w większych organizacjach nie jest takie oczywiste, a także bliżej poznać swoje koleżanki i kolegów z pracy. Integracja przez zabawę? To także funkcja biuletynu – krzyżówki, rebusy, konkursy ogłaszane w biuletynie. Takie rzeczy nigdy się nie nudzą.

Biuletyn dla IMP Comfort przygotowany przez Multum PR
Teraz nieco o naszej perspektywie – za co my, agencja PR lubimy biuletyny?

Z podziwem patrzymy na redakcje złożone z pracowników. Zawsze otrzymują od nas szkolenie z podstaw dziennikarstwa, ale często pisanie jest dla nich zupełną nowością. Mistrz zmiany, który staje się nagle dziennikarzem? Oczywiście!

Pokazanie swojego wizerunku na łamach biuletynu, udzielenie wywiadu – początkowo dla wielu osób jest to trudne. Cieszymy się, widząc jak z każdym numerem takich sylwetek jest coraz więcej. Wiemy wówczas, że jest to wydawnictwo od pracowników dla pracowników. Szczere i z sercem. Uśmiechamy się szerzej, gdy w redakcji pojawia się kolejna osoba.

Biuletyn dla Schumacher Packaging przygotowany przez Multum PR

W biuletynach pojawiają się zarówno informacje o istotnych zmianach w życiu firmy – nowy produkt, rozbudowa czy nagroda są to kwestie, o których warto poinformować pracowników. Są też inne ciekawostki takie jak chociażby zaślubiny, czy fotoreportaż z firmowego pikniku. Wiemy, że każdy taki komunikat jest istotny – zarówno ten dotyczący osiągnięć organizacji, jak i pracowników.

Kiedy wiemy, że pracownicy czekają na kolejny numer to nas cieszy. Kiedy biuletyn staję się soczewką tego, co dzieje się w firmie, jacy ludzie ją tworzą. Kiedy spływają do nas coraz ciekawsze tematy do korekty i składu. Kiedy coraz więcej osób śmiało uczestniczy w wydaniu. Wtedy właśnie czujemy, że biuletyn spełnia swoją funkcję!