Co słychać w social mediach? Top 3 trendy na 2022 rok

Wkroczyliśmy w ostatni kwartał roku, a to oznacza, że nadszedł czas podsumowań, ale i przewidywań, co przyniesie przyszłość. Dzisiaj skupimy się właśnie na tym – trendach na 2022 rok dotyczących social mediów.

Według raportu Digital 2021 na świecie jest 4,2 mld aktywnych użytkowników social mediów. Szacuje się, że w Polsce korzysta z nich 25,9 mln osób, a liczba ta stale rośnie. Na co więc zwrócić uwagę planując działania na kolejny rok?

Facebook wciąż na czele

Dzieło Marka Zuckerberga jest niekwestionowanym liderem wśród platform społecznościowych i wygląda na to, że w przyszłym roku jego pozycja wciąż nie będzie zagrożona. Wraz z nim, na podium znalazły się YouTube oraz WhatsApp. Jeżeli jednak planujecie działania marketingowe w social mediach, to zacznijcie od „Fejsa”. Szczególnie, że portal nie osiadł na laurach i wciąż się rozwija, zarówno pod kątem funkcjonalności, jak i możliwości płatnej promocji.

Krótkie formy video

Szacuje się, że w 2022 roku 82% publikowanych treści będzie mieć formę video – im krótsze, tym lepsze. TikTok, który poświęcony jest takim formom, w pierwszym kwartale 2020 roku został pobrany 315 mln razy. Widząc, jaką popularnością cieszą się dostępne tam treści, Instagram wdrożył funkcję Reels. Na marginesie – nie możemy się jej doczekać 😊. Nie musieliśmy długo czekać także na odpowiedź od YouTube, który wprowadził YouTube Shorts – 15-sekundowe video. Przy okazji uspokajamy, choć teraz prym wiodą „minifilmiki”, to dłuższe formy wciąż będą lubiane i „klikane.” Więcej o video w social mediach pisaliśmy tutaj.

Media społecznościowe jako platformy zakupowe

Pandemia wymusiła na wielu branżach przeniesienie biznesów „do internetu”. Z tych samych względów, zaczęliśmy robić zakupy online. Platformy społecznościowe mają to do siebie, że szybko reagują na wszelkie zmiany i trendy. Tak też było w przypadku Facebooka i Instagrama – umożliwiły one zakupy w aplikacji. We wrześniu taka opcja pojawiła się także na TikToku (jednak na razie tylko dla użytkowników Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii). Dla firm oznacza to dodatkową przestrzeń do sprzedaży swoich produktów i usług.

Wbrew pozorom, planowanie działań marketingowych nie należy do najłatwiejszych. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy ułożeniu harmonogramu dla swojej firmy – skontaktuj się z nami.