Projektując prezentację, zastanów się, w jaki sposób będzie oglądana. Ma to duże znaczenie, ponieważ inną wielkość teksu zastosujesz, gdy wygłaszasz prezentację w auli przy sporym audytorium i musi być ona widoczna dla wszystkich, inną, kiedy będziesz ją rozsyłał e-mailem i użytkownik będzie miał tekst „przed nosem”. Warto też dodać, że w całej prezentacji 2 różne kroje pisma w zupełności wystarczą.
Często przeglądając prezentacje, spotykamy się z tym, że użytkownicy starają się maksymalnie wypełnić powierzchnię slajdu, co sprawia, że odbiorca może czuć się przytłoczony taką formą przekazu. Zastosowanie mniejszego rozmiaru teksu i pozostawienie wolnej przestrzeni nada całości „oddechu” i sprawi, że będzie się przyjemniej czytać.
Chodzi o to, żeby przyzwyczaić użytkownika do tego, co widzi i nie atakować go różnymi stylami czy wielkościami tekstu. Należy zadbać o powtarzające się elementy – przyjmij przykładowo, że Twój nagłówek jest pisany fontem Arial Bold i ma wielkość 36 pkt. Trzymaj się tego przez całą prezentację, a na pewno będzie się ją przyjemniej przeglądało.
Teksty umieszczone przy samej krawędzi slajdu czy nierówno porozrzucane hasła na slajdzie mogą negatywnie wpłynąć na czytelność oraz sprawić, że użytkownik zamknie prezentację i już do niej nie wróci.
Aby zachować równe odległości, a elementy spójnie ze sobą poukładać możemy skorzystać z opcji takich jak: linijka, linie siatki, prowadnice oraz wyrównanie.
Przeglądając prezentację, użytkownik szybciej niż tekst zapamięta ciekawą grafikę lub dobre zdjęcie. Obrazem możemy przyciągnąć uwagę i sprawić, że odbiorca zostanie na dłużej i zapozna się z całością slajdu. Darmowe zdjęcia czy grafiki możesz znaleźć na stronie www.unsplash.com lub www.freepik.com
Spółka Multum PR sp. z o.o. jest beneficjentem programu Tarcza Finansowa PFR 2.0, w ramach której otrzymała subwencję finansową w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.