To wartości, przekonania, zwyczaje charakterystyczne dla danej firmy, wyróżniające ją od innych przedsiębiorstw. Często mówi się o kulturze organizacyjnej, jako o niepisanych zasadach, które są w świadomości pracowników i wypełniają przestrzeń między regułami zapisanymi a rzeczywistością.
Budowanie marki pracodawcy to połączenie dwóch kwestii – skojarzeń z marką pracodawcy oraz lojalności wobec niej. Pierwsze są istotne wśród kandydatów i potencjalnych pracowników, którzy na podstawie znalezionych opinii budują na tym atrakcyjność firmy, drugie ma znaczenie dla aktualnych pracowników. Mając bezpośredni kontakt z kulturą organizacyjną marki, pracownicy utożsamiają się z nią i stają się jej ambasadorami. Tych dwóch aspektów nie da się rozdzielić. W swoich działaniach przenikają się i oddziałują na siebie nawzajem.
Kultura organizacji ma znaczenie na postrzeganie firmy wewnątrz, jak i na zewnątrz. Spójne komunikaty kierowane do obecnych i potencjalnych pracowników są idealnym narzędziem budowania marki pracodawcy. A jak takie tworzyć i które formaty są najlepsze – przeczytacie w naszych poprzednich wpisach blogowych.
Spółka Multum PR sp. z o.o. jest beneficjentem programu Tarcza Finansowa PFR 2.0, w ramach której otrzymała subwencję finansową w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.