fbpx
Menu

Jak stworzyć dobre konto na LinkedInie?

Wiemy już, co daje posiadanie profilu na LinkedInie, ale jak powinno wyglądać profesjonalne konto? Przedstawiamy kilka rad.

Zastanów się dla kogo i z kim chcesz wejść w interakcję. Wszak profil nie jest dla Ciebie, ale dla innych użytkowników. To nie Ty masz szukać informacji o sobie! Odpowiedz sobie na pytania: Kto jest Twoim klientem? Kogo chcesz zatrudnić? Z którą firmą współpracować? Pamiętaj – treść jest ważna, ale to odpowiednia forma da jej szansę wybić się z gąszcza informacji. Zadbaj o dobre teksty wolne od błędów ortograficznych, właściwie sformatowane, akapity, wzbogać je o multimedia, ikony graficzne itp. Nie omijaj żadnej sekcji – im bardziej uzupełniony profil tym lepiej będzie on wyglądać. I bardziej wiarygodnie!

Profil LinkedIn po kolei:

Nazwa profilu – wystarczy imię i nazwisko. Naprawdę! To nie miejsce na kreatywność. Piotr J. czy zuzia19 to zły kierunek. Można dopisać tytuły naukowe, ale jeśli nie jesteś pracownikiem uczelni lub doktorantką w instytucji badawczej, nie jest to konieczne. Warto wygenerować unikatowy link do profilu, bo portal tworzy automatyczny link składający się z ciągu liter i liczb (skrót znajdziesz w edycji profilu w funkcji „Edytuj profil publiczny i adres URL”).

Zdjęcie profilowe – zgodnie z regulaminem portalu może zawierać tylko zdjęcie osoby, do której profil należy. Zdjęcie niekoniecznie musi być super eleganckie w garniturze lub garsonce, ale wspomnienia z plaży kompletnie się tutaj nie nadają. Zadbaj o dobre światło, czyste tło, uśmiech, ale nie przesadzaj z retuszem. Warto zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową! Format: kwadrat, rekomendowana wielkość 400×400 px, maksymalny rozmiar 8 MB.

Zdjęcie w tle – można wykorzystać propozycję portalu lub – co rekomenduję – przygotować własną grafikę lub zdjęcie. Dobrym pomysłem jest zastosowanie wspólnego tła dla wszystkich pracowników pracujących w Twojej firmie. Idealnie, jeśli nawiązuje do tego czym się zajmujecie. Tu jednak zastrzeżenie – profil osobisty LinkedIn nie należy do firmy, więc musisz przyjąć z pokorą, jeśli ktoś nie zgodzi się na umieszczenie wspólnego zdjęcia. Format: prostokąt 1536×396 pikseli, maksymalny rozmiar 4 MB.

Nagłówek – tutaj możesz umieścić nazwę stanowiska lub kluczowe obszary, którymi na co dzień się zajmujesz, np. w moim przypadku to Public Relations, Employer Branding, CSR, komunikacja. Tutaj możesz dać upust swojej kreatywności i napisać misję, słowa kluczowe lub hasztagi. W tym miejscu warto wprowadzić graficzne znaki.

Podsumowanie zawodowe – do dyspozycji masz 2000 znaków i warto je wykorzystać. To miejsce, aby wypisać swoje mocne strony, kluczowe projekty, osiągnięcia. Warto! Opisy na LinkedInie podlegają tym samym regułom pozycjonowania jak inne treści w Internecie. Może warto określić frazy kluczowe i zadbać o ich konsekwentne powtarzanie? Umiejętności i rekomendacje – unikatowe funkcjonalności LinkedIna, z których warto korzystać, bo doskonale uwiarygadniają autora profilu. Warto wymieniać się rekomendacjami. Dobrą zachętą, aby zaczęły pojawiać się na twoim profilu, jest wystawianie opinii innym użytkownikom. Nawet nie wiesz, jak szybko wrócą oni do Ciebie z dobrym słowem.

Jak budować markę osobistą na LinkedIn?

Dobry profil to jak markowy samochód. Fajnie go mieć, ale jeszcze lepiej, gdy można nim pędzić po drogach i bezdrożach. Masz dobry profil. Teraz pora, żeby zaczął na siebie zarabiać.

  • Zwiększ interakcję z innymi użytkownikami – komentuj, oceniaj, dyskutuj. Zacznij przygodę na LinkedInie od nawiązania kontaktu ze współpracownikami, kontrahentami, klientami.
  • Regularnie umieszczaj wartościowe wpisy, specjalistyczne, eksperckie. Pamiętaj – treść jest ważna na równi z formą – korzystaj z multimediów, infografik, animacji, filmów, transmisji.
  • Dbaj o jakość – wszak jesteś w świecie profesjonalistów. Błędów ortograficznych się nie wybacza!
  • Rozwijaj sieć wartościowych kontaktów (dobrze widziane jest 500+). Podpowiedź: użytkownicy VIP lub aktywni są bardziej premiowani i robią lepsze zasięgi.
  • Udzielaj rekomendacji i proś o nie – to taki marketing wzajemności.
  • Zadbaj o reklamę – umieść link do swojego profilu w stopce mailowej, baner na swojej stronie www. Odsyłaj też do swoich stron www.
  • Zunifikuj wygląd swojego profilu z wyglądem i działaniami innych użytkowników LinkedIna w Twojej firmie (wspólny baner, wzajemne rekomendacje, linkowanie się, interakcja).
  • Minimalizuj wskaźnik odrzuceń połączeń biznesowych.

Przede wszystkim bądź cierpliwy – budowanie relacji w mediach społecznościowych to powolny proces, na którego efekty trzeba poczekać. Wygrywają Ci, co konsekwentnie i sumiennie realizują swój plan obecności w mediach.

Zaufali nam: