Jak zbudować swoją markę w internecie?

„Ludzie zatrudniają się w firmach, a rezygnują z pracy z powodu szefa” – czy zgadzasz się z tym zdaniem? Jeśli tak, bądź uważny. To może być błąd! Powyższe stwierdzenie coraz częściej jest już nieaktualne. Kandydaci, oprócz informacji o firmie coraz częściej szukają też wzmianek o ludziach w niej zatrudnionych, aby dowiedzieć się czegoś więcej z perspektywy pracowników.

Zastanów się, co zrobisz, gdy otrzymasz zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną, w której umieszczone jest imię i nazwisko, a nawet link do profilu w mediach społecznościowych osoby zapraszającej Cię? Sprawdź także, czy po wpisaniu nazwy firmy pojawiają się wskazania na konkretne osoby. Bardzo prawdopodobne jest, że już w pierwszych wynikach wyszukiwania znajdziesz nazwiska prezesa, osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie, nazwiska pracowników działu rekrutacji i HR. A jak jest w Twoim przypadku?

Istnieje wiele miejsc, w których można budować swoją markę osobistą. Proponujemy zacząć od portalu LinkedIn – doskonałego miejsca do budowania personal brandingu dla prezesów i właścicieli firm, pracowników marketingu, komunikacji, BHP, ale przede wszystkim dla działów HR. Oto kilka sposobów, jak można wykorzystać LinkedIna w swoich działaniach.

Rekrutacja

LinkedIn to idealne narzędzie do pozyskiwania kandydatów do pracy. Szczególnie, gdy firma rekrutuje specjalistów, inżynierów, pracowników wyższego szczebla – krótko mówiąc „białe kołnierzyki”. Dział HR może wykorzystać LinkedIna do publikowania ofert pracy oraz poszukiwania kandydatów na podstawie ich umiejętności, doświadczenia oraz lokalizacji. Warto zwrócić uwagę na możliwość oznaczania profilu firmy lub osoby, że prowadzi procesy rekrutacyjne.

Budowanie marki pracodawcy

Zrobimy to poprzez publikowanie wartościowych treści związanych z branżą, przedstawianie case studies, informacji o benefitach pracowniczych itp. Doskonale sprawdzają się prezentacje pracowników, ich osiągnięcia, ale także czym zajmują się po godzinach, czym się interesują.

Sieciowanie i pozyskiwanie referencji

Dział HR może korzystać z LinkedIna do nawiązywania kontaktów z innymi pracownikami w branży, tworzenia relacji i pozyskiwania referencji. Można to zrobić poprzez dołączenie do grup branżowych, uczestniczenie w wydarzeniach i spotkaniach networkingowych.

Szkolenia i rozwój pracowników

LinkedIn Learning to platforma, która oferuje wiele szkoleń i kursów z różnych dziedzin, w tym z zarządzania zasobami ludzkimi. Dział HR może wykorzystać LinkedIn Learning do rozwijania umiejętności pracowników oraz polecania konkretnych kursów.

Analiza rynku pracy

Dział HR może wykorzystać LinkedIna do analizowania rynku pracy, w tym do zbadania trendów w branży, średniej pensji na danym stanowisku, a także do pozyskania informacji o konkurencji.

Od czego zacząć?

Na koniec garść wskazówek, jak przygotować się do prowadzenia profilu na LinkedInie.

Uzupełnij swój profil

Upewnij się, że Twój profil jest kompletny i zawiera wszystkie niezbędne informacje. Dodaj swoje doświadczenie zawodowe, wykształcenie, umiejętności oraz opis zajmowanego stanowiska i przedsiębiorstwa, w którym pracujesz lub pracowałeś/aś. Pamiętaj, aby umieścić również swoje zainteresowania i pasje.

Buduj spójny wizerunek

Użyj profesjonalnego zdjęcia profilowego, które będzie odzwierciedlać Twoją osobowość i styl pracy. Upewnij się, że jest ono w dobrej jakości i ma odpowiedni rozmiar. Dodaj także tło w formie zdjęcia, które będzie zgodne z Twoim profilem.

Rozwijaj swoją sieć kontaktów

Dołącz do grup, których tematyka jest związana z Twoją branżą lub zainteresowaniami. Nawiąż kontakt z ludźmi, którzy zajmują się podobnymi tematami do Twoich. Pamiętaj, że LinkedIn to sieć biznesowa, więc staraj się nawiązywać kontakty w sposób profesjonalny.

Bądź aktywny

Odpowiadaj na komentarze i wiadomości, jakie otrzymujesz na LinkedInie. Bądź otwarty na propozycje współpracy i nawiązuj nowe kontakty. Pamiętaj, że im bardziej aktywny/a będziesz na LinkedInie, tym masz większe szanse na zbudowanie swojej sieci kontaktów.

Udostępniaj wartościowe treści

Regularnie publikuj artykuły, posty lub zdjęcia, które są związane z Twoją branżą lub zainteresowaniami. Udostępniaj również wartościowe treści innych użytkowników, które uważasz za interesujące i przydatne.

Zacznij działać! Zbuduj swoją markę na Linkedinie

Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu profesjonalnych działań na portalu LinkedIn, zgłoś się do nas. Jak możemy Ci pomóc?

  • Sprawdzimy, jakie masz możliwości zawodowe i zaproponujemy najlepszą formę obecności w mediach, tak by Twój profil wyróżniał się w grupach, w których działasz.
  • Jeśli masz już profil – zbadamy, jakie są jego mocne strony i co należałoby poprawić; sprawdzimy też jaką pozycję zajmuje w rankingu profili w Twojej branży.
  • Zbudujemy Twój profil, aby miał on siłę przyciągania i podobał się oglądającym.
  • Zastanowimy się, jakie tematy będą atrakcyjne dla Twojej sieci odbiorców i przygotujemy przykładowe wpisy.

Napisz do nas i zapytaj o ofertę dla Ciebie. Znajdziesz nas na LinkedInie!