Jaki był rok 2022?

Grudzień to czas podsumowań. W ostatnim naszym wpisie w tym roku spoglądamy na te kilkanaście minionych miesięcy. Jakie kampanie mogliśmy zobaczyć?

Wiosna, która nie przyniosła pokoju

Po pandemicznych zawirowaniach cała nadzieja była w wiośnie, ale świat nas jeszcze raz zaskoczył. Wojna na Ukrainie znów pokazała, jak szybko umiemy się organizować i jak wielkie mamy serca. Niezliczona ilość zbiórek i akcji jest tego dowodem. W mediach zrobiło się niebiesko-żółto. Praktycznie każda marka nie tylko w swoich komunikatach, ale i czynnie włączając się w różne akcje niosła pomoc.

Niektóre sklepy, jak Lidl, Żabka czy Aldi dostosowały swoje komunikaty do uchodźców, dodając do spotów telewizyjnych napisy w języku ukraińskim.

Jednak nie wszystkie firmy zostały przez odbiorców pochwalone. Między innymi Decathlon i Leroy Merlin zostały zbojkotowane przez klientów. Niektórzy powrócili, inni już nigdy nie skorzystają z ich usług…

Sprzedaż biura Warszawa Żeromskiego 77

Medialnym światem wstrząsnęła też reklama pewnego developera. Fala hejtu o seksistowskiej reklamie przyniosła, jak wspominał sam autor Cezary Brzoska, zamierzony cel – rozgłos.

Gdzie są te dzieci?

Kampania Fundacji Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara, pytaniem o spadek dzietności w Polsce poruszyła medialny świat. Internauci szybko zaczęli szukać „tych dzieci”, tworząc memy. W odpowiedzi swoje billboardy przygotowała platforma Pomagam.pl, pokazując dzieci, które zmagają się z ciężkimi chorobami i potrzebują wsparcia. Hasło nadal jest „na topie”. Wykorzystała je również kosmetyczna marka Söppö. Przerabiając kontrowersyjny przekaz sprzed kilku miesięcy, firma postanowiła do kreacji wykorzystać psy i tym samym trafić do młodych, którzy w mediach społecznościowych relaksują się, oglądając zabawne zwierzęta.

Katar 2022 – zabawa językiem

Mistrzostwa świata w piłce nożnej i świetna obrona Wojtka Szczęsnego również zainspirowały. Decathlon zaproponował idealne rękawice, które dobre są także na mundial, a Dino w swojej ofercie znalazło produkt niezawodny w katarze…

Źródło: Dino

Święta

Każdy z nas pamięta piękną i długą reklamę Apartu. W tym roku marka postanowiła na wersję o wiele krótszą, pokazującą, że Boże Narodzenie to czas rodzinny. W spocie widzimy Małgorzatę Sochę z mężem, dziećmi i mamą, którzy wspólnie cieszą się świętami.

Swoją serię świątecznych i wzruszających reklam poszerzyło również Allegro. W tym roku z hasłem „Zobacz wokół siebie to, co najważniejsze” zachęca do myślenia nie tylko o sobie. Mały chłopiec pisze listy do Świętego Mikołaja. Rodzice oczywiście spełniają „zachcianki” chłopca. Prezenty, jak się potem okazuje, nie są dla niego.

A Wam jakie tegoroczne kampanie i wydarzenia zapadły w pamięci? Koniecznie podzielcie się nimi!