Kodeks dobrych praktyk projektowych
Praca agencji to praca nad wieloma projektami. Z myślą o dobrym współdziałaniu z klientami w Multum PR stworzyliśmy kodeks, zawierający zasady, które usprawniają pracę. Dlaczego warto mieć taki wzór?
Sprawna praca
Realizując projekty, trafiamy na różne tempa pracy. Czasem zdarza się, że na odpowiedź czy zatwierdzenie projektu czekamy kilka godzin, innym razem kilka dni. Oczywiście wiemy, że po drugiej stronie jest osoba zajęta bieżącymi sprawami. Spisaliśmy kilka zasad opisujących kolejne etapy projektu, wyznaczyliśmy też czasy akceptacji – wszystko po to, by usprawnić pracę po obu stronach. Co ważne, nie mówimy tutaj o projektach tylko graficznych, ale także tekstach, koncepcjach kreatywnych czy badaniach (mając na uwadze także różną ich wielkość, dostosowujemy każdy etap indywidualnie).
Dobre praktyki
- Zaczynamy od podpisania umowy lub zlecenia. Następnie po otrzymaniu wytycznych do projektu i niezbędnych materiałów (np. logotypy, teksty lub wytyczne do tekstów, zdjęcia) rozpoczynamy pracę.
- Pracujemy! W przypadku rozbudowanych projektów w terminie do 10 dni roboczych (od podpisania umowy/dostarczenia materiałów) klient otrzymuje od nas wstępną propozycję z zapytaniem „czy idziemy w dobrym kierunku?”. W przypadku mniejszych projektów w terminie do 5 dni roboczych podsyłamy kompletny projekt (na życzenie klienta dwie lub jedną wersję, jeśli jest to projekt graficzny).
- Teraz piłka jest po stronie klienta. Prosimy o zebranie uwag i wysłanie ich w jednym mailu w terminie do 5 dni roboczych po otrzymaniu projektu. Zmiany mogą być także ustalone na spotkaniu i spisane w formie „minutki”.
- Po otrzymaniu uwag zabieramy się za wprowadzanie poprawek, w zależności od skali poprawek, klient w przeciągu 1-5 dni roboczych otrzymuje projekt z poprawkami.
- Od momentu otrzymania poprawek klient ma 5 dni roboczych na zebranie finalnych uwag i przesłanie ich w postaci jednego maila. Jeżeli w terminie do 5 dni roboczych nie otrzymamy poprawek, projekt uważamy za zakończony. Jest to ważny dla nas punkt, który daje nam możliwość rozplanowania swojej pracy.
To najważniejsze punkty kodeksu, dołączamy go zawsze do umów podpisywanych z klientami. Macie takie zasady? Może zainspirowaliśmy Was do stworzenia takiego kodeksu?