Konieczność dopasowania się to koronawirusowa codzienność. Sytuacja zmienia się z dnia na dzień, dlatego trzeba być czujnym i szybko reagować na wprowadzane obostrzenia. Warto informować i przypominać o tym, jakie regulacje prawne zostały ogłoszone przez rząd oraz jak to się ma do organizacji pracy w firmie.
Każdemu z nas towarzyszą trudne emocje, tutaj sprawdzi się szczera narracja. Pracowniku, martwimy się o Ciebie, uważaj na siebie! Jesteś dla nas istotny, wspólnie walczymy o zachowanie ciągłości finansowej firmy. Wiemy, że to trudny czas.
Jak najlepsze wykorzystanie kanałów komunikacji – to po pierwsze. Po drugie (równie istotne) ich spójność i forma przekazu. Czy osoby zarządzające zespołami właściwie przekażą zmiany związane z pandemią? Należy zadbać o odpowiednią „instrukcję” dla menadżerów – pomocą może być infografika, tłumacząca krok po kroku, jakie firma podejmuje działania.
Dla wielu praca zdalna, wideokonferencje to nowość, dlatego tutaj także istotny jest odpowiedni instruktaż. Jak zadbać o efektywność, jak przygotować sobie miejsce pracy, kiedy robić przerwy? Zebranie oraz przedstawienie wytycznych i porad będzie podpowiedzią, która pomoże odnaleźć się w nowej rzeczywistości.
Warto, aby to najważniejsza osoba w firmie „zaopiekowała się” emocjami pracowników, poklepała ich po ramieniu, wytłumaczyła, co się dzieje, przed jakimi wyzwaniami stoi pracodawca. List od zarządu, pani prezes lub dyrektora wydaje się być dobrym rozwiązaniem w tym czasie.
Na sam koniec krótki przegląd narzędzi, z których korzystamy w Multum, a sprawdzają się w trybie home office: Trello – pomaga nam w organizacji, dobrze wiemy kto jest na jakim etapie ze swoim projektem. Messenger – mamy swoją grupę, rozmawiamy nie tylko o sprawach służbowych, często nasza grupowa konwersacja daje dużo powodów do śmiechu. Hangout/Skype/Zoom/Microsoft Team – warto zobaczyć swój team, z pomocą przychodzą liczne narzędzia. Póki co testujemy, które rozwiązanie będzie dla nas najlepsze. Zawsze, ktoś ma jakieś problemy na łączach, trzeba się dostroić, zrobić próby mikrofonów i wizji, wymaga to cierpliwości i wprawy, ale warto!
Życzymy wytrwałości, zdrowia oraz dobrze przemyślanych i zaplanowanych komunikatów!
Spółka Multum PR sp. z o.o. jest beneficjentem programu Tarcza Finansowa PFR 2.0, w ramach której otrzymała subwencję finansową w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.