Książkowe wyzwania na 2022 rok

W nowy rok warto wejść z dobrymi planami, dlatego nasza multumowa biblioteczka ma kilka nowych pozycji, a my silne postanowienie przeczytać je wszystkie. Jakie książki wybraliśmy jako lektury i dlaczego?

Zawsze fascynował nas termin Agile przewijający się na spotkaniach z klientami z obszaru IT i zarezerwowany dla tej branży. Okazuje się, że owo podejście może sprawdzić się także w obszarach HR i EB, o czym przekonują Olga Żółkiewicz, Marcin Olszewski, Mateusz Czarnecki – autorzy książki Bądź Agile. Zwinnie o HR i Employer Brandingu. Póki co mniej więcej wiemy, że „Agile zakłada, że na początku projektu nie jesteśmy w stanie dokładnie zaplanować jego całego przebiegu, dlatego praca jest podzielona na krótkie cykle” (źródło). Chcemy wiedzieć więcej, a przede wszystkim, jak przełożyć to podejście na naszą branżę? Kolejka do lektury jest już długa, bo filozofia Agile wydaje się bardzo interesująca!

Są wśród nas tacy, którzy nie przeczytali jeszcze Lepszego pracodawcy Zyty Machnickiej. Justyna, która zna już każdą stronę tej książki, twierdzi, że „To jedna z ciekawszych pozycji w temacie EB. Jej ogromną zaletą jest to, że autorka pisze o employer brandingu w sposób przystępny, zrozumiały także dla laika, który dopiero wkracza w temat marki pracodawcy. Trzeba jednak zaznaczyć, że i specjaliści znajdą tu wiele wiedzy oraz inspiracji. To, co wyróżnia tę pozycję, to ogromna dawka dodatkowych źródeł i raportów, do których warto, a właściwie trzeba zajrzeć”.  Po tej rekomendacji lektura pojawiła się we wszystkich multumowych listach „to do”.

I czas na coś praktycznego, czyli książkę Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie Artura Jabłońskiego. Tutaj zasady gry wciąż się zmieniają, dlatego, żeby dobrze prowadzić kampanie, trzeba się wciąż doszkalać.  Tak też robimy i pilnie czytamy poradnik, bo autor obiecuje nam „lepsze, satysfakcjonujące Cię wyniki”.

Kolejna pozycja to Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie Beaty Michalskiej-Dominiak oraz Piotra Grocholińskiego, założycieli społeczności Klientocentryczni. Autorzy w bardzo przystępny oraz praktyczny sposób wprowadzają w tajniki filozofii design thinking, systematyzując cały proces i pokazując pięć etapów w podejściu myślenia projektowego, czyli: odkrywanie, definiowanie potrzeb, tworzenie rozwiązań, prototypowanie, testowanie, planowanie wdrożenia. W tle pojawiają się najważniejsze pytania, czyli: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wróżenia? „Powoli kończę już lekturę, mam mnóstwo karteczek z notatkami. W książce jest wiele praktycznych porad, jakie chce się wykorzystać w trybie natychmiastowym” – twierdzi Ola, która ma rozwiązanie dla tych, co nie mają mniej czasu na czytanie i odsłuchanie poradnika dostępnego na Storytelu.

A na koniec mała gimnastyka umysłu, czyli coś na rozgrzewkę przed tworzeniem niestandardowych rozwiązań Kreatywnik – notes na nudę.  Zbiór łamigłówek, zadań, a nawet malowanek i gier poprawiających kreatywność. Wszystko po to, by przekroczyć bariery i utarte schematy.