Być w biznesie i nie być na LinkedInie, to jak być w Rzymie i nie widzieć Koloseum. Jednak samo „być” to dziś za mało. Kluczem do sukcesu jest stworzenie dobrego profilu i właściwe zarządzanie nim.

LinkedIn to najpopularniejszy i najszybciej rozwijający się portal biznesowy. Liczby i zasięgi robią wrażenie! Serwis gromadzi blisko 4 milionową społeczność w Polsce oraz prawie 700 milionów osób w ponad 200 krajach na świecie.

Co daje LinkedIn?

Mniej więcej tyle, co inne portale społecznościowe. Z tą różnicą, że tutaj łatwiej stworzyć wizerunek profesjonalisty. Na tym się skupię, bo konta osobiste w polskim LinkedInie mają większą moc, niż konta biznesowe. Być może powodem jest stosunkowa niewielka liczba użytkowników tego portalu w porównaniu z innymi mediami społecznościowymi w Polsce. Na szczęście na tyle wystarczająca, aby samemu móc tam dobrze zaistnieć. Szczególnie, jeśli jest się przedsiębiorcą lub szefem firmy.

Nie jest prawdą, że LinkedIn służy tylko do szukania pracy! To także możliwość pozyskania nowych klientów, kontrahentów czy pracowników/współpracowników. Sprzedaż? Trochę mniej, chyba, że jest to sprzedaż towarów czy usług dla biznesu. Zacznij od konta osobistego. Daje ono możliwość tworzenia oraz udostępniania treści tworzonych przez Ciebie lub innych użytkowników. Ważną funkcjonalnością jest możliwość wchodzenia w interakcję – korzystając z gotowych ikonek pochwały lub komentując ich działania. To plus szeroka sieć kontaktów budują zasięgi. Im więcej osób w twojej sieci, tym większy zasięg twoich aktywności.

Jak cię widzi LinkedIn?

Jeśli masz już konto, porównaj jak wygląda ono na tle twojej społeczności. Logując się do LinkedIna i wchodząc na https://www.linkedin.com/sales/ssi przeprowadzisz szybki audyt swojego profilu. Social Selling Index (SSI) wskazuje mocne i słabe strony profilu użytkownika oraz analizuje jego podstawowe elementy, takie jak umiejętność szukania właściwych ludzi czy poziom zaangażowania. Na przykład, ze swojego audytu mogę się dowiedzieć, że jestem w 26% najlepiej ocenianych profili w swojej branży i… że ciągle mam co robić, aby go ulepszyć.

W kolejnym wpisie podpowiemy Wam, jak stworzyć dobre konto na LinkedInie.