fbpx
Menu

Pracodawco, zacznij od środka!

Nie można być pracodawcą atrakcyjnym czy firmą pierwszego wyboru bez wsparcia oraz zaangażowania obecnych pracowników. To, co komunikujemy, musi mieć swoje wierne odbicie wewnątrz firmy. I mimo ogromnych budżetów oraz świetnie przygotowanych strategii, nie odniesiemy sukcesu, jeżeli pracownicy – naturalni i najważniejsi ambasadorzy naszej marki, nie potwierdzą komunikowanych wartości.

Wzrost zaangażowania i motywacji pracowników, lepsze wyniki firmy, usprawnienie procesu rekrutacji – to jedne z najczęściej wymienianych korzyści, które niesie za sobą dobrze zbudowana marka pracodawcy. Choć tylko jedna z nich odnosi się do kandydatów, to wiele firm właśnie na niej skupia się, tworząc i realizując strategię Employer Branding. Część firm wychodzi z błędnego założenia, że marka pracodawcy kończy się na etapie rekrutacji, choć wcześniej poświęcały energię i znaczną część budżetu na zainteresowanie potencjalnych kandydatów swoją ofertą. Prawda jest taka, że sukcesem nie jest zatrudnienie nowych osób, a utrzymanie ich w firmie.

I tu na scenę wchodzi (niesłusznie spychany w cień przez wiele firm) Internal Branding, czyli komunikowanie wartości firmy jej pracownikom (na różnych szczeblach). Istotne jest jednak, by mieli oni możliwość reakcji na to, co się dzieje i wyrażenia swojej opinii. Jednym z podstawowych rozwiązań może być wprowadzenie regularnego badania zaangażowania i satysfakcji pracowników, dzięki któremu dowiemy się, jakie elementy w naszej organizacji funkcjonują sprawnie, a które wymagają większej uwagi i reakcji.

Komunikacja wewnętrzna wpływa na zaangażowanie pracowników. Wzmacnia ich lojalność i motywację do pracy, a to przekłada się na wizerunek, rozwój i wyniki przedsiębiorstwa. Dlatego tak ważne jest, by prowadzić ją profesjonalnie. Pracodawcy muszą zapamiętać, że nie zbudują swojej marki samodzielnie. Kluczem do sukcesu, zarówno w dziedzinie Employer Brandingu, jak i sprzedaży, jest wsparcie pracowników. To właśnie oni stanowią o sile każdego biznesu.

Zaufali nam: