Okazuje się, że bycie „eko” i „zero waste” to nie tylko dbanie o dobro naszego środowiska. Istnieje również recykling contentu. Dzisiaj krótko o tym, jak być ekocopywriterem.
Co to takiego?

Recykling treści to nic innego, jak ponowne wykorzystanie opublikowanych materiałów w celu stworzenia nowego contentu. Forma jest dowolna. Na podstawie opublikowanych już treści można napisać artykuł, przygotować prezentację, infografikę lub nagrać film.

Treści z odzysku – czy to jest fair?

Niektórzy sądzą, że wykorzystywanie opublikowanych wcześniej treści nie jest do końca uczciwe. Przecież powtarzamy coś, co już było! Wcale tak nie musi być. Recykling ma na celu nie powielanie, lecz odnowienie, dlatego kluczowe jest wzbogacenie contentu o nowinki oraz wykorzystanie innej formy.

Formy recyklingu:

1. Rozbudowanie istniejących artykułów, które cieszą się popularnością.

2. Weryfikacja notatek słabszej jakości i wzbogacenie ich nowymi treściami.

3. Infografiki – wyciągnięcie najważniejszych informacji z opublikowanych tekstów i stworzenie na ich podstawie grafik i infografik.

4. Prezentacja – przedstawienie istniejącego contentu z wykorzystaniem możliwości, jakie dają nam prezentacje (stosowane w trakcie konferencji czy webinarów).

5. Webinar – organizacja spotkania online i rozmowa na interesujący temat, który już pojawił się wcześniej na stronie www lub w mediach społecznościowych.

6. Media społecznościowe – wyciągnięcie z artykułów kluczowych informacji i krótkie przedstawienie ich w formie postów.

Przykład: Na blogu rok temu został opublikowany wpis „X sposobów na atrakcyjne prezentacje”. Można wykorzystać to jako cykl postów w mediach społecznościowych lub poszerzyć artykuł o nowe informacje (np. programy, których można użyć lub sposoby edycji).

Jakie są korzyści?

Recykling treści daje wiele korzyści. Po pierwsze jest skarbcem, w którym możemy znaleźć pomysły na nowe publikacje. Po drugie umożliwia wykorzystanie różnych, atrakcyjnych form publikacji (prezentacje, grafiki, posty itp.) Wspiera pozycjonowanie storn w wyszukiwarce. Google lubi, gdy teksty są akutalizowane. I co najważniejsze daje możliwość znalezienia potrzebnej i rozbudowanej wiedzy.

Warto być na bieżąco z nowinkami i odświeżać treści. Przez cały czas zyskujemy nowych czytelników, a recykling contentu pozwoli im na dotarcie do interesujących informacji.