Strategie PR i EB

Nokia

wsparcie dużej rekrutacji na konkurencyjnym rynku IT.​

W 2014 roku Nokia przygotowywała się do znaczącej rekrutacji na dynamicznym i konkurencyjnym rynku pracy, zwłaszcza w sektorze informatycznym. Na wrocławskim rynku działało już kilkadziesiąt firm IT aktywnie pozyskujących nowych pracowników, co sprawiało, że Nokia musiała wyróżnić się jako atrakcyjny pracodawca. Wówczas firma była postrzegana jako doskonałe miejsce do rozwoju zawodowego, firma dobra na start.

Zadaniem naszej agencji było opracowanie kompleksowej strategii employer branding, mającej na celu utrzymanie obecnych pracowników, przyciągnięcie nowych talentów oraz zmianę postrzegania firmy jako miejsca do rozwijania swojej kariery przez długi czas.

Nasze działania obejmowały stworzenie strategii employer branding, angażowanie liderów organizacji, przeprowadzanie kreatywnych warsztatów, badania satysfakcji pracowników oparte na pogłębionych analizach fokusowych oraz indywidualnych wywiadów. Opracowana przez nas strategia przyczyniła się do znaczącego zmniejszenia wskaźników rotacji i absencji pracowników. Co istotne, wpłynęła na wydłużenie stażu zatrudnienia pracowników oraz pozytywną zmianę percepcji firmy, która stała się miejscem, z którym warto się długofalowo związać. Przede wszystkim jednak, firmie udało się kilkukrotnie zwiększyć zatrudnienie na rynku, o którym mówiło się, że jest już zupełnie wyczerpany.

 

Ultima Auto

Strategia employer brandingowa dla marki Ultima auto powstała po przeprowadzeniu badań satysfakcji pracowników, szeregu warsztatów z klientem, pogłębionej analizie elementów wizerunkowych marki pod względem EB oraz benchmarku konkurencji.

Opracowane zostały grupy docelowe (potencjalni pracownicy), pożądany wizerunek marki oraz proponowane działania EB – od przyciągania, przez onboarding, współprace z partnerami, ogłoszenia o pracę, komunikację wewnętrzną, ścieżkę kariery kończąc na exit interviews.

4 Help VR

Naszym zadaniem było stworzenie dokumentu, w którym opisane będą zasady komunikacji marki. Po przeprowadzeniu warsztatów z klientem opracowane zostały persony, archetypy marki oraz jej język. Na tej podstawie opisaliśmy plan komunikacji, w którym znalazły się wytyczne, jak marka powinna tworzyć treści dla odpowiednich grup docelowych. Dodatkowo powstał również plan działań promocyjnych i budujących pozycję marki 4 Help VR na rynku.

Broen