Trendy w marketingu w 2024 roku
W minionym roku jedną z głównych ról odegrała sztuczna inteligencja. Branża marketingowa bardzo odczuła jej obecność. Trudno znaleźć osobę, która nie spróbowała skorzystać z pomocy AI w pracy. Jak zapowiada się nowy rok? Czy znów nas coś zaskoczy?
AI

Od tego trzeba zacząć. Udostępnienie sztucznej inteligencji za darmo spowodowało wzmożenie pracy, by ją ulepszać. W efekcie jeszcze w 2023 roku powstały kolejne wersje opublikowane przez Gemini Pro od Google czy X.AI Elona Muska. Na tym nie koniec. Sztuczna inteligencja to jedno z oprogramowań, które rozwija się najszybciej, a z nowinki technologicznej przeobraziła się w jedno z obowiązkowych narzędzi marketingowców. Wiele wskazuje na to, że rok 2024 będzie kontynuacją modernizacji, a AI zadomowi się w branży na dobre. Coraz chętniej będziemy też sięgać po płatne wersje tego narzędzia.

Koniec z SEO?

Można było usłyszeć głosy, że wraz z pojawieniem się AI w wyszukiwarkach, SEO przestanie istnieć. Jednak tak się nie stanie. Google zapowiedziało wprowadzenie SGE (Search Generative Experience). W tym systemie po wpisaniu zapytania pierwsza fraza będzie wygenerowana przez sztuczną inteligencję, kolejne będą jak dotąd wynikami organicznymi. Nie martwcie się, SEO będzie działać dalej. 😉 Jednak warto śledzić ten temat, bo z pewnością pojawią się pewne zmiany.

Video królem content marketingu

Znacie pojęcie TikTok Brain? To zmęczenie i przebodźcowanie krótkimi filmikami (tiktokami, rolkami). Pomimo tego ta forma publikacja jest nadal popularna i wiele wskazuje na to, że ten trend się utrzyma. Chociaż rok temu Adam Mosseri zapowiedział, że Instagram nie będzie tak silnie koncentrować się na video, to marki współpracując z influencerami, najchętniej wybierają tę platformę i krótkie filmiki.

W tym roku warto jednak będzie pamiętać o tych, którzy social mediami są zmęczeni i wykorzystać tę niszę.

Etyka w marketingu

Mowa przede wszystkim o transparentnym działaniu, uczciwiej konkurencji, przekazaniu pozytywnych wartości w komunikatach reklamowych, CSR (w tym szczególna troska o społeczeństwo lokalne i środowisko naturalne). Zarówno w odniesieniu do klientów marki, jak i samych pracowników. Warto pamiętać o aspektach etycznego marketingu we wszystkich komunikatach marki, co wpłynie na ich spójność oraz uznanie odbiorców.

Zapowiada się ciekawy rok w branży. Jakie macie plany? Uważacie, że trendy 2024 utrzymają się dłużej?