Walentynkowy marketing

Dzień zakochanych to po Bożym Narodzeniu drugie najbardziej skomercjalizowane święto. Marki oferujące słodycze, bieliznę czy biżuterię nie muszą łamać sobie głowę. Ale jak ukroić kawałek walentynkowego tortu, jeśli nasza branża nie jest w żaden sposób związana z 14 lutego?

Promocje

Coś, co jako pierwsze przychodzi do głowy i co najczęściej możemy spotkać, to rabaty na produkty z okazji walentynek. Trzeba jednak przyznać, że jest to najbardziej znana metoda i w większości nie robi dużego wrażenia na odbiorcach. Jak to urozmaicić? Marki często decydują się na stworzenie pakietów lub zestawów produktów dostępnych tylko i wyłącznie w tym terminie.

Na taki pomysł wpadła jedna z restauracji cateringowych, oferując „pudełka” z wyjątkową kolacją dla dwojga. Idealnie na walentynkowy wieczór. 😉

Konkursy

Metoda, która pozwala zwiększyć ruch pod postem w mediach społecznościowych. Możliwości jest wiele, a jeśli nagrodą jest jeden z najpopularniejszych produktów, może skutecznie przekonać do udziału w zabawie.

Tutaj prym wiedzie Wedel, który co roku łączy walentynki z Ptasim Mleczkiem. Po zakupieniu pudełeczka czekoladek można na stronie marki odpowiedzieć na pytanie konkursowe i otrzymać jedną z kilku nagród, które urozmaicą święto zakochanych.

Lidl swego czasu specjalnie stworzył „całuśną” aplikację. Rywalizacja polegała na zrobieniu zdjęcia z drugą połówką podczas pocałunku. Aplikacja badała, czy fotografia spełnia warunki i kwalifikowała ją do konkursu.

Gra słów

Zabawa słowami może być ciekawa i potraktowana z przymrużeniem oka. Główne hasło związane z 14 lutego to oczywiście „miłość”. Jeśli polska wersja nie jest łatwa dla słowotwórstwa, tak angielskie „love” daje dużo możliwości. W taką grę słów zabawił się kiedyś producent stali. Trzeba przyznać, że wyszło im to całkiem nieźle.

Łamanie stereotypów

A co, jeśli popatrzeć na walentynki z drugiej strony? W zeszłym roku Zalando w swojej kampanii zachęcało do pozbycia się ubrań po swoim ex… Nie chodziło o wyrzucanie, ale zgodnie z zasadami zero waste odsprzedanie rzeczy w dedykowanej aplikacji.

W tym roku do tematu walentynek ciekawie podeszła marka YES. W ramach eksperymentu zaproszono kilka kobiet, które zapytano, kogo kochają. Okazuje się, że pamiętając o wszystkich wokół, zapominamy o sobie.

Walentynki dla każdego

Sposobów na przedstawienie w Internecie różnych okazji jest wiele. Warto jednak dobrze przemyśleć styl komunikacji oraz pamiętać o tym, że nie ze wszystkim należy się wiązać. Prowadzisz piekarnię? Dzień Dentysty czy Dzień Kopania Rowów to niekoniecznie idealne święto na dobry post w mediach społecznościowych, ale tłusty czwartek będzie idealny. A jeśli potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu harmonogramu i strategii komunikacji w social mediach, napisz do nas!