Coś, co jako pierwsze przychodzi do głowy i co najczęściej możemy spotkać, to rabaty na produkty z okazji walentynek. Trzeba jednak przyznać, że jest to najbardziej znana metoda i w większości nie robi dużego wrażenia na odbiorcach. Jak to urozmaicić? Marki często decydują się na stworzenie pakietów lub zestawów produktów dostępnych tylko i wyłącznie w tym terminie.
Na taki pomysł wpadła jedna z restauracji cateringowych, oferując „pudełka” z wyjątkową kolacją dla dwojga. Idealnie na walentynkowy wieczór. 😉
Metoda, która pozwala zwiększyć ruch pod postem w mediach społecznościowych. Możliwości jest wiele, a jeśli nagrodą jest jeden z najpopularniejszych produktów, może skutecznie przekonać do udziału w zabawie.
Tutaj prym wiedzie Wedel, który co roku łączy walentynki z Ptasim Mleczkiem. Po zakupieniu pudełeczka czekoladek można na stronie marki odpowiedzieć na pytanie konkursowe i otrzymać jedną z kilku nagród, które urozmaicą święto zakochanych.
Lidl swego czasu specjalnie stworzył „całuśną” aplikację. Rywalizacja polegała na zrobieniu zdjęcia z drugą połówką podczas pocałunku. Aplikacja badała, czy fotografia spełnia warunki i kwalifikowała ją do konkursu.
Zabawa słowami może być ciekawa i potraktowana z przymrużeniem oka. Główne hasło związane z 14 lutego to oczywiście „miłość”. Jeśli polska wersja nie jest łatwa dla słowotwórstwa, tak angielskie „love” daje dużo możliwości. W taką grę słów zabawił się kiedyś producent stali. Trzeba przyznać, że wyszło im to całkiem nieźle.
A co, jeśli popatrzeć na walentynki z drugiej strony? W zeszłym roku Zalando w swojej kampanii zachęcało do pozbycia się ubrań po swoim ex… Nie chodziło o wyrzucanie, ale zgodnie z zasadami zero waste odsprzedanie rzeczy w dedykowanej aplikacji.
W tym roku do tematu walentynek ciekawie podeszła marka YES. W ramach eksperymentu zaproszono kilka kobiet, które zapytano, kogo kochają. Okazuje się, że pamiętając o wszystkich wokół, zapominamy o sobie.
Sposobów na przedstawienie w Internecie różnych okazji jest wiele. Warto jednak dobrze przemyśleć styl komunikacji oraz pamiętać o tym, że nie ze wszystkim należy się wiązać. Prowadzisz piekarnię? Dzień Dentysty czy Dzień Kopania Rowów to niekoniecznie idealne święto na dobry post w mediach społecznościowych, ale tłusty czwartek będzie idealny. A jeśli potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu harmonogramu i strategii komunikacji w social mediach, napisz do nas!
Spółka Multum PR sp. z o.o. jest beneficjentem programu Tarcza Finansowa PFR 2.0, w ramach której otrzymała subwencję finansową w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.